ДЕШАВА СЕ...

ВАНРЕДНА ВЕСТ: НОВИ НАПАД МАЂАРСКИХ НАЦИОНАЛИСТА У ТЕМЕРИНУ- ОВАЈ ПУТ 16 ФАШИСТА ИЗ „64 ЖУПАНИЈЕ“ ПРЕТУКЛО СРПСКОГ ДЕЧАКА!


Tемерин, 26 септембар, 2011, ФБР В. Веизовић-

Тензије које је последњих дана узроковао напад фашистичке организације „64 жупаније“ на петорицу српских дечака у Темерину и даље се не смирују.

Како сазнајемо из добро обавештених извора данас се десио сличан напад. Шеснаест припадника те организације је напало и претукло једног 16-годишњег дечака српске националности.

Дечак је задобио лакше телесне повреде.(У наставку „историјат“ мађарског национализма у Темерину…)

Егереши у Темерину
24.09.2011. ВИДОВДАН
 
НОВИ САД – Председник Скупштине АП Војводине Шандор Егереши и в.д. начелник Полицијске управе Нови Сад Стеван Крстић посетили су данас полицијску станицу у Темерину, где су у присуству челника ове локалне самоуправе, разговарали са командиром Милорадом Шикманом о недавним инцидентима и тренутној безбедносној ситуацији у овом месту.Најоштрије осуђујући деловање свих екстремистичких група и организација, председник Егереши је истакао да ће и даље, као што је то и до сада чинио, у сарадњи са надлежним органима учинити све како би се предупредило ширење националне нетрпељивости и мржње, као и уношење страха међу грађане Војводине.

„Желимо обезбедити мир, сигурност и безбедност свим грађанима наше покрајине, без обзира на националну, верску и било коју другу припадност, јер је то основини предуслов за нормалан и достојанствен живот. Темерин се показао као веома осетљива средина по овом питању и до сада смо у сарадњи са МУП-ом Републике Србије урадили много на развоју међусобног поверења и уважавања међу националним заједницама у овом месту. Тако ћемо чинити и убудуће, а сигуран сам да ће надлежни органи најоштрије санкционисати свако понашање које нарушава осећај сигурности међу грађанима, као и да ће радити и на превенцији оваквих догађаја“ истакао је председник Егереши.

На састанку, коме је присуствовао и председник Скупштине општине Темерин Михаљ Матушка и помоћник председника Општине Темерин Чорба Бела, договорено је да ће покрајински органи и органи локалне самоуправе у сарадњи са полицијом интензивирати сарадњу и деловати превентивно у циљу спречавања оваквих догађаја и свих инцидената на националној основи.

Извор: РТВ

Нема хлеба за српске радње
25. 09. 2011.

НОВИ САД – Ни пуне две недеље од међунационалног инцидента у Темерину, када је група младих Мађара претукла петорицу малолетних Срба, не стишавају се страсти, упркос покушајима да се цео догађај оквалификује, како је то учинило тужилаштво из Новог Сада, као “насилнички покушај“, за шта је оптужено четворо малолетника мађарске националности.

Друштво за очување сећања на Холокауст из Новог Сада јуче је упозорило јавност да је једна пекара из Темерина, чији су власници припадници мађарске националне мањине, престала да испоручује хлеб српским радњама.

– Ни сањали нисмо да ћемо у доба свеопштих интеграција народа и култура, дочекати да у једном месту буде ускраћена испорука хлеба на етничкој основи. Данас је у Темерину пекара “Хофи Цуки“ престала да испоручује хлеб српским радњама под изговором да неће Србе да храни мађарским хлебом. То подсећа на паролу коју су немађарска деца Бачке слушала у школи од 1941. до 1944. године, “пошто једете мађарски хлеб, морате мађарски да говорите“ – каже за “Правду“ Александар Вељић, председник овог друштва.

Он наводи да у Темерину несметано делује Покрет “64 жупаније“, који терорише Србе због порекла и Мађаре противне њиховој идеологији.

С. Костић

 

Извор: Правда

Омбудсман осудио прецртавање вишејезичне табле
26.09.2011.

НОВИ САД, – Војвођански омбудсман осудио је прецртавање назива града Новог Сада на мађарском језику на новопостављеној вишејезичној табли из правца Темерина и окарактерисао тај чин као напад на институцију омбудсмана.

Како се наводи у саопштењу омбудсмана, постављање вишејезичних табли са називом насељеног места, као један о начина остваривања права на очување посебности припадника мањинских националних заједница, обавеза је органа локалне самоуправе коју предвиђају Устав Србије, закони и статути локалних самоправа.

Поступајући по представци у којој је указано на то да у Новом Саду нису постављене вишејезичне табле са називима места на језицима у службеној употреби, покрајински омбудсман је граду Новом Саду 29. јуна упутио препоруку да поступи у складу са законском обавезом.

Град Нови Сад је 20. септембра обавестио омбудсмана о постављању првих вишејезичних табли из правца Темерина, Ветерника и Петроварадина, а у истом допису најављено је и постављање табли на осталим путним правцима на прилазу Новом Саду.

„Као независни и самостални орган који се стара о заштити и унапређењу људских права и слобода, покрајински омбудсман овај вандалски чин уједно сматра и нападом на ову независну и самосталну институцију која је издала препоруку“, наводи се у саопштењу.

 Извор: Бета

Категорије:ДЕШАВА СЕ...

20 replies »

  1. Dajte pa mi smo svi ljudi od krvi i mesa,svima nam je krv crvena nije nikom plava,ovo za HOFI CUKI je prava glupost a za to su zasluzni novinari i oni prave svu ovu zbrku medju narodom! Ja sam takodje iz Temerina i ja sam polumadjarica i neznam toliko dobro madjarski i sad nebi trebalo da dobijam hleb zato sto neznam da pricam madjarski,da je to stvarno istina,onda treba da se zapitamo u kakvoj mi drzavi zivimo i sa kakvim divljacima..? cast izuzetcima.

    Свиђа ми се

  2. profitira sigurno neko a u svom ovo sranju nesmeju ovakve stvari ni da pokrenu ako je sve istina to sto pise treba pozvati na odgovornost i gazdu pekare i ove momke sto maltretiraju ne samo omladinu ja sam danas na vestima slusao starijeg coveka koji je pobegaao da ga netuku sad treba da se kuva i u vojvodini smisljeno se radi samo se pitam sta ce nam uopste vlast onda ako u korenu nesaseku doce do najgoreg do osvete a to ce posle da preraste u krvoprolice potpis novi svetski poredak

    Свиђа ми се

  3. i ja sam iz Temerina i malo su „naduvali“ pricu. Naravno da nije prijatno da vidite interventnu po ulicama, ali zasto uvek nesto prvo mora da se desi da bi drzava reagovala??!!! Zna se ko ih predvodi, a opet policija nista ne radi. Uskoro ce i izbori, sve se ovo desava sa debelim razlogom i neko od toga profitira.

    Свиђа ми се

  4. Madjari, fasisti bili i fasisti ostali. Ovo sa hlebom je pokazatelj da je rec o teskim sovinistima i tu radnju Srbi treba da zapale. Ko tebe kamenom ti njega raketom Zemlja Zemlja!!! Fasisti mars iz Srbije!

    Свиђа ми се

  5. Ово је аларм првенствено за Мађарску државу.
    Мађарска треба да апелује на своје сународнике у Србији да гаје љубав и разумевање према Србима.
    Мађари нису свесни да од Срба бољих пријатеља немају нити могу имати.
    Српска душа је велика, српско срце отворено и за непријатеље.
    Ми Срби се надамо да ће путем наше безазлености поћи други народи. У својој држави ми трпимо терор,да не би још у већи комплекс мање вредности гурали припаднике других народа и Мађара Срби се повлаче.
    На своје непријатеље гледамо као родитељи на безумну децу.
    Ако нас и даље буду терорисали, ако изгубимо стрпљење шта ће бити с њима? У чијем крилу ће тражити заштиту и утеху?
    Ако им Срби окрену леђа могу ли остати слободни и своји.
    Љиљана Ћуић

    Свиђа ми се

  6. Ziteljka sam Temerina. Druzim se kako sa Srbima, tako i sa Madjarima. Zaista ne mogu da poverujem u sve sto sam ovde procitala, a pogotovo u pricu kako pekara „Hofi Cuki“ ne isporucuje hleb srpskim radnjama. Mislim da je sve ovo „naduvano“, kako bi se uneo nemir u odnose Srba i Madjara koji zive u Temerinu.
    Radikalnih grupacija ima kako kod Madjara, tako i kod Srba. Kada bi ti mladi ljudi odrastali u nekom malo zdravijem drustvu i kada bi pokusalji da shvate da sve razlike koje postoje medju nama zapravo i nisu razlike, do svega ovoga sigurno ne bi dolazilo.
    Majka sam i dva deteta, i iskreno, sve ovo me veoma plasi. Nadam se da ce strasti smiriti i da cemo nastaviti da zivimo kao i dosada, u punom uvazavanju i slozi.

    Свиђа ми се

      • Draga Biljana, ne lupetaj, moilim te. Ko radi u Backom Jarku, na Koliniji ili na Telepu? Ono sto mogu da primetim da tvoja recenica zapocinje malim slovom, licnu imenicu pises malim slovom, a tacku na kraju recenice ne vidim. To je nesto sto bi trebala da znas, ukoliko su zavrsila skolu i imala casove srpskog jezika.

        Свиђа ми се

      • Ja se nadam da ce vlasnik Hofi Cukija da pokrene tuzbu protiv ovih fejsbuk reportera. (ВЕРОВАТНО СТЕ МИСЛИЛИ НА „ВИДОВДАН“- ЈЕР АКО СТЕ ПАЖЉИВО ЧИТАЛИ ЧЛАНАК, У ЗАГЛАВЉУ ЈЕ НАВЕДЕН ИЗВОР СА КОГА ЈЕ ОВАЈ ЧЛАНАК ПРЕУЗЕТ, А ТО ЈЕ САЈТ ВИДОВДАНА- МАДА НИ ТО НЕ БИ ПОМОГЛО „ЦУКИЈУ“, ПОШТО СУ У СВАКОЈ „ГЛАВИ“ НАВЕДЕНИ РАЗЛИЧИТИ АГЕНЦИЈСКИ ИЗВОРИ- ТАКО ДА БИ ВАШ „ЦУКИ“ МОРАО ДА ТУЖИ ПОЛА СРПСКОГ НОВИНАРСТВА… ПОЗДРАВ ОД РЕДАКЦИЈЕ ФБР)

        Свиђа ми се

  7. СТРАШНО!!! МИСЛИМ ДА ЈЕ ВРЕМЕ ДА СЕ КАЖЕ ДОСТА!!! ЗАТО ПОЗИВАМ СВЕ СРБЕ ДА ДОЂУ 2.10.2011 У БЕОГРАД И ДА ОТЕРАМО РЕЖИМСКУ БАГРУ!!! ЈА ОВО ВИШЕ НЕ МОГУ ДА ТРПИМ,НЕ ЗНАМ ЗА ВАС ДРАГА БРАЋО И СЕСТРЕ!?!

    Свиђа ми се

  8. Ludi, nemojte to, što se dešava, olako da shvatate ! Sve je to odavno smišljeno i sada se sprovodi! Tako je bilo i sa Šiptarima i svim ostalim bihšim Jugoslovenima koi su se, na kraju otcepili. To će se desiti i sa vojvodinom, jer će CNN da priču okrene i da predstavi kako su Srbi prebili neke Mađare.

    Свиђа ми се